2018 2019
Ukmergės gimnazijos šimtmečiui UKC, A. Smetonos gimnazijos erdvėse
2018 10 20
J. Šlepetienėe plakatas. |
2017 - 2018
Inžinierija - taip parodą įvardino Mantas.
"Inžinierija tai fizika, fizika tai šviesa, judesys. Kodėl ne
fotografija". I-ame gimnazijos
aukšte ant palangių vyksta fotografijos kinetinė, mobili ekspozicija. Kinetinė, mobili - nes ją
galima kilnoti, nešioti, sukeisti vietomis, pastumti, pastatyti atgal... Parodoje dalyvauja 4-ų klasių mokiniai ir
mokytoja R. Zareckienė. Fotografijos pamokos 3-4 klasėse nepraeina veltui. Kaip
matote - galimybės plačios.
2018.03.23.
- 04.06.
Sveikiname rajoninėje
dailės olimpiadoje - Tėja Vizbarkaitę
užėmusią II vietą, Evelina Ordavičičūtę
užėmusią III vietą.
Mokytoja Romualda
Zareckienė
2018 02 21
Paroda vyksta skaitykloje. 2018 02 12 - 2018 03 20
Evelina III vieta |
Evelina III vieta |
Tėja II vieta |
Tėja II vieta |
Muzikos įkvėpti dviese kūrė bendrą kompoziciją.
Grafikos paroda
Vyksta skaitykloje sausio 24 - vasario 15 dienomis
Dominykos
Donato
Donato
Donato
Gretos
Gretos
Guodos
Guodos |
Miglės
2017 20 15
Aplinkoje surasti įkvėptą emocijos vaizdą,
nusifotografuoti ir sukurti emocijos ir vaizdo interpretaciją.
Toks keturių pamokų uždavinys. Rezultatas puikus. Individualios idėjos, technikos.
2017 10 12
Mokiniai susipažino su vaizdo stilizacija, ornamento rūšimis ir
dviese sukūrė kompozicijas. 2017 10 12
Integruota dailės ir lietuvių kalbos ir literatūros pamoką.
Susipažino su simboliais, reikšmėmis, svarba ir
dailės pamokoje sukūrė grafikos reljefinius atspaudus. 2017 09 10
2016 - 2017
2017 02 06
Antrokai piešė autoportretus. Gera žinia ta, kad mokytojai pažino savo mokinius. Vadinasi pasisekė. Dar labiau nustebino portretai be žmogaus. Kuriant asambliažus, reikėjo daugiau kūrybiškumo atrandant idėją, kruopščiau pagalvoti apie technologinius dalykus. Džiaugiuosi estetiškais darbais, technikų įvairove, mokinių nuoširdudmu, atidumu, nuoseklumu.
2017 01 04
Audrius
Rugilė
Greta
Karolis |
Ieva
Akvilė
Justinas
Svajūnė
Karolina
2017 01 04
2016 12 07
Meninės akcijos idėja - sudėlioti iš miniatiūrų, tarsi audžiant, lietuvių liaudies raštų ornamentus, gimė gabių dailei mokinių grupėje. Kadangi jau buvo prasidėjęs adventas, tai mokinių noras ir buvo suburti visą gimnazijos kolektyvą (mokinius, mokytojus administracija, aptarnaujantį personalą) ramiam kūrybiniam procesui ir akcijos metu, dėliojant raštus išreikšti susikaupimą, ramybę prieš ateinant didžiosioms šventėms. Dailės pamokų metu dalyviai kūrė miniatiūras su žiemos ir kalėdiniais vaizdais, kurias akcijos metu (2016. 12. 07) klijavo ant languotų popieriaus juostų. Vėliau "išaustos" juostos buvo pakabintos ant gimnaijos sienų. Tai tapo ir gimnazijos interjero šventiniu akcentu.
Gruodžio mėnesį tai vyko fotografijos pamokose. Gimnazistai savo šventines idėjas išreiškė komponuodami daiktus, apšviesdami juos, ieškodami tinkamo žiūrėjimo taško, fotografuodami. Kalėdinių fotografijų spalvos pradžiugina skaityklos lankytojus, nuteikia pozityviai, kelia nuotaiką, primena, kad artėja žiemos šventės.
2016 12 22
Ekslibrisų ir skirtukų paroda, skirta bibliotekų metams.
Dailės pamokų ir dailės būrelio metu kūrėme kartu su mokiniais.
2016 12 10
Ornamentas – vienas seniausių meninės raiškos priemonių. Mokiniai tyrinėjo augalinių, antropomorfinių, geometrinių ornamentų motyvus, ieškojo idėjų, eskizavo, karpė trafaretus, štampavo ir kūrė juostinius, centrinius, tinklinius ornamentus.
2016 11 20
Mokinių sukurtuose karpiniuose atsispindi baltiški ženklai, lietuvių
liaudies menas,
karpinių tradicijos
ir ypatumai, žmogaus ryšys su gamta. 2016 11 20
2016 10 15
2015 - 2016 m.m.
Šie vaizdai ne tik nufotografuoti. Jie suplanuoti, išjausti, perpildyti kūrybinio mąstymo, kantrybės, kompozicijos išmanymo, spalvų pajautimo. Kupini meilės gamtai, architektūrai.
Fotografijos mokytoja R. Zareckienė
Skaidrumas, lengvumas...
Trečiokai išbandė akvarėlės technikas. Idėjas rinkosi iš nuotraukų, iš aplinkos. Kai kuriems prireikė ir papildomų priemonių: pastelės, spalvotų pieštukų. Rezultatas puikus. Nors įrėmink ir padovanok. Mokiniai sakė, kad jiems labai patiko lieti akvarėlę ir eksperimentuoti spalvomis ir vandeniu.
Pirmų klasių mokiniai dailės pamokų metu prisimena dailės kalbą,
stebi profesionalų kūrybą ir bando patys kurti.
Dirbti su gabiais mokiniais labai įdomu. nes tai asmenybės, žinančios, ko nori, reikėjo tik padėti organizuoti veiklas ir patarti ar pasidalinti žiniomis. Kai kur ir pačiai dar reikia pasimokyti, prisiminti, kadangi visų poreikiai skirtingi. Čia labai tinka individualizuotos ir kolektyvinės užduotys. Visada jaučiu pasitempimą, atsakomybę ir gerą jausmą, nes žinau, kad viskas pavyks, bus atlikta iki galo. Grupės ir būrelio mokiniai su dideliu norų organizavo projekto - parodos - konkurso kalėdine tema. Veiklos planas buvo toks, kad net neužteko skirtos valandos. Teko dirbti papildomai. Renginys įvyko, Dalyvavo Ukmergės miesto ir rajono mokiniai, net jų mokytojai ir tėveliai. Dar mano mokiniai pakvietė Vilniaus dizaino kolegijos atstovus, kuriame dalyvavo ir kitų gimnazijų mokiniai, ko pasekoje keletą mokinių nusprendė stoti į šią mokymosi istaigą ir dėl bendrų veiklų ir projektų VD kolegija sudarė sutartį su mūsų gimnazija. Šalia projektinės veiklos mokiniai ruošiasi stojamiesiems, tobulina dailės (piešimo, tapybos, grafikos) įgūdžius, bendrauja, puikiai leidžia laiką. Su jais puikiai leidžiu laiką ir aš.
Išgyventos arba pajaustos emocijos padeda lavinti kūrybiškumą,. O jei dar pridedamas vaizdas (prisegtas prie kūrinio), tai tuomet tikrai gimsta originalūs kūriniai. Nereikia žingsniais ar mintimis eiti toli, artima aplinka gali įkvėpti, nes ji yra čia, dabar, šalia. Trečiokai pabandė išgyventi pasirinktas emocijas, atrado aplinkoje vaizdus ir juos interpretavo. Rezultatas - savitos, skirtingos kompozicijos, nutapytos guašu.
Grafika - patraukli dailės technika.
Kartono raižiniai, linoraižiniai, sausa adata, reljefiniai atspaudai.
Galima eksperimentuoti su dažais, dažnai gaunasi netikėti rezultatai. Nustebina.
Dar galima pakankamai greitai tiražuoti savo kūrinius ir padovanoti draugams.
Visi džiaugėsi rezultatais, nors ir pirmą kartą išbandė grafikos techniką.
"PO ŽIEMOS"
stebi profesionalų kūrybą ir bando patys kurti.
Dirbti su gabiais mokiniais labai įdomu. nes tai asmenybės, žinančios, ko nori, reikėjo tik padėti organizuoti veiklas ir patarti ar pasidalinti žiniomis. Kai kur ir pačiai dar reikia pasimokyti, prisiminti, kadangi visų poreikiai skirtingi. Čia labai tinka individualizuotos ir kolektyvinės užduotys. Visada jaučiu pasitempimą, atsakomybę ir gerą jausmą, nes žinau, kad viskas pavyks, bus atlikta iki galo. Grupės ir būrelio mokiniai su dideliu norų organizavo projekto - parodos - konkurso kalėdine tema. Veiklos planas buvo toks, kad net neužteko skirtos valandos. Teko dirbti papildomai. Renginys įvyko, Dalyvavo Ukmergės miesto ir rajono mokiniai, net jų mokytojai ir tėveliai. Dar mano mokiniai pakvietė Vilniaus dizaino kolegijos atstovus, kuriame dalyvavo ir kitų gimnazijų mokiniai, ko pasekoje keletą mokinių nusprendė stoti į šią mokymosi istaigą ir dėl bendrų veiklų ir projektų VD kolegija sudarė sutartį su mūsų gimnazija. Šalia projektinės veiklos mokiniai ruošiasi stojamiesiems, tobulina dailės (piešimo, tapybos, grafikos) įgūdžius, bendrauja, puikiai leidžia laiką. Su jais puikiai leidžiu laiką ir aš.
Išgyventos arba pajaustos emocijos padeda lavinti kūrybiškumą,. O jei dar pridedamas vaizdas (prisegtas prie kūrinio), tai tuomet tikrai gimsta originalūs kūriniai. Nereikia žingsniais ar mintimis eiti toli, artima aplinka gali įkvėpti, nes ji yra čia, dabar, šalia. Trečiokai pabandė išgyventi pasirinktas emocijas, atrado aplinkoje vaizdus ir juos interpretavo. Rezultatas - savitos, skirtingos kompozicijos, nutapytos guašu.
Ievos |
Kartono raižiniai, linoraižiniai, sausa adata, reljefiniai atspaudai.
Galima eksperimentuoti su dažais, dažnai gaunasi netikėti rezultatai. Nustebina.
Dar galima pakankamai greitai tiražuoti savo kūrinius ir padovanoti draugams.
Visi džiaugėsi rezultatais, nors ir pirmą kartą išbandė grafikos techniką.
SUNKUS IR ILGAS KŪRYBINIS KELIAS, BET REZULTATAS PUIKUS. DŽIAUGIUOSI UŽ MOKINIUS. ŠAUNUOLIAI. PAKALBĖJO APIE VITRAŽĄ IR PAPUOŠĖ GIMNAZIJĄ.
2016 03 17
2016 03 17
PADVELKĖ PAVASARIO VĖJAI.
Atvirų durų dieną svečiai su daile mūsų gimnazijoje susipažino
apžiūrėdami gimnazijoje vykstančias parodas, aplankė dailės kabinetą.
Pamatė virtuvę, kur gimsta idėjos, kur mokiniai gali atskleisti save.
Mokiniams buvo sudarytos galimybės patiems pabandyti sukurti pavasarišką
nuotaiką. Jiems padėjo gabių dailei mokinių grupės narės. Jos parodė,
kaip reikia maišyti dažus, kaip kurti atspaudus. Visi norintys galėjo
išsirinkti trafaretą atspausti savo spalvingą paukštį, žiedą ar lapą.
Taip gimė šie paveikslai.
,,Žmogaus kūno proporcijos".
Integruotos dailės ir biologijos pamokos.
Integruotos dailės ir biologijos pamokos.
Nuo
senų senovės ne tik anatomai, biologai,
gydytojai tyrinėjo žmogaus kūną, bet ir žymieji menininkai aiškinosi jo kaulų,
raumenų sandarą. Jiems tai buvo svarbu tam, kad galėtų labai tiksliai nupiešti
ar nutapyti portretus. Dar iki šiol dailės
akademijose mokoma plastinės anatomijos ir įgytos žinios pritaikomos
realistinio stiliaus dailės kūriniuose. 1b
ir 1c klasių mokiniai dailės pamokų metu įvairiomis priemonėmis grupėse ir
individualiai kūrė daugiafigūres, dinamiškas kompozicijas. Lipdydami iš
plastilino ir piešdami figūras, stengėsi
išlaikyti kūno proporcijas, kuo tiksliau pavaizduoti judesius.
Kai gamta nusirengia žiemos poilsius, tuomet atsiveria pačios smulkiausios detalės. Tai ir įkvėpė mokinius kurti tušo technikomis, kurios suteikia galimybes kuo detaliau atskleisti įvairiausias idėjas. Buvo smagu ir įdomu dailės pamokų metu stebėti, kaip klasėje vyravo susikaupimas, ramybė. Juk grafikos technika, kuria reikia atsakingai brėžti linijas, taškuoti, lieti tušą, reikalauja begalinio kruopštumo. Tai persikėlė ir į parodą. Dalyje kūrinių jaučiama kalėdinių švenčių artėjimo nuojauta, kai kurie mokiniai vaizdavo savo mylimus gyvūnus, dar kiti parodė savo aplinką ar nupiešė savo pastebėjimus gamtoje.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Spalvotos idėjos gimė rudenį, kai gamta dar buvo apsipylusi įvairiomis spalvomis. Kūrybinio proceso metu mokiniai stebėjo aplinką, analizavo dailininkų darbus, prisiminė vasaros kelionėse matytus vaizdus, nuotaikas, įvykius, ieškojo savitų idėjų, raiškos būdų ir visą tai sudėjo į savo kūrinius. Spalvos suteikė kūriniams šiltą, jaukią, pozityvią nuotaiką.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kuomet 4-ų klasių mokiniai per dailės pamokas ruošiasi menų
brandos dailės srities egzaminui, likusiems mokiniams siūlau dalyvauti gimnazijos
projekte „Dovana gimnazijai“. Šie mokiniai pasirenka mokytoją arba
dalyką, tuomet ieško idėjų, eskizuoja. Tai lyg brandos kūrybiniai
darbai, į kuriuos mokiniai sudeda savo dalykinius gebėjimus, įgytus per
dailės pamokas. Galutinius kūrybinius rezultatus eksponuoja gimnazijos
erdvėse, o po to šiuos darbus atiduoda savo mokytojams, kurie pasipuošia
kabinetus.
Anglų kalbos mokytojai Tikybos mokytojai
Fizikos mokytojai Anglų kalbos mokytojai
Geografijos mokytojai Biologijos mokytojai
2015 metų menų brandos egzamino
dailės ir grafinio dizaino srities kūrybiniai darbai.
Pažiūrėti galima čia:
http://www.smetona.ukmerge.lm.lt/index.php/galerija
Atvirukai apie Ukmergę.
Piešiniai, fotografija.
Miesto mozaika sudėliojo 1a, 1b, 2c, 2d klasių mokiniai. Jie labai nuoširdžiai, įvairiausiomis dailės technikomis atliko šią užduotį. Visi stebėjo savo aplinkas, ieškojo tik jiems svarbių vaizdų ir piešė arba tapė miniatiūras, kurias parodoje , tarsi audėjai, suaudė į vieną visumą, kurioje matome spalvų, atspalvių, tonų, pustonių, linijų, formų įvairovę. Tai skatina ilgiau pasilikti prie parodos eksponatų, atidžiau apžiūrėti kiekvieną lopinėlį.
dailės ir grafinio dizaino srities kūrybiniai darbai.
Pažiūrėti galima čia:
http://www.smetona.ukmerge.lm.lt/index.php/galerija
Atvirukai apie Ukmergę.
Piešiniai, fotografija.
Miesto mozaika sudėliojo 1a, 1b, 2c, 2d klasių mokiniai. Jie labai nuoširdžiai, įvairiausiomis dailės technikomis atliko šią užduotį. Visi stebėjo savo aplinkas, ieškojo tik jiems svarbių vaizdų ir piešė arba tapė miniatiūras, kurias parodoje , tarsi audėjai, suaudė į vieną visumą, kurioje matome spalvų, atspalvių, tonų, pustonių, linijų, formų įvairovę. Tai skatina ilgiau pasilikti prie parodos eksponatų, atidžiau apžiūrėti kiekvieną lopinėlį.
Šiuo metu Lietuvoje išlikę apie 600 dvarų, nemažai iš jų – tik liekanos. XIX a. pabaigoje dabartinėje Lietuvos teritorijoje buvo registruojama daugiau nei trys tūkstančiai dvarų ir dvarelių, kurių kultūrinis gyvenimas, papročiai, aplinkos erdvių estetika atspindėjo visos Lietuvos kultūrą, darė tam tikrą įtaką ir gerokai uždaram valstiečių gyvenimo būdui. Lietuvos dvarų kultūrinis gyvenimas buvo neatsiejama Vakarų Europos kultūros dalis. Pažinti Lietuvos dvarų kultūros palikimą – reiškia suvokti šiuolaikinės lietuvių kultūros savitumą, gerbti ir mylėti savo Tėvynę.
Balandžio 19 dieną, Ukmergės meno mokyklos dailės skyriuje vyko dailės olimpiados "Lietuvos dvarų kultūra", skiriamos Mykolo Kleopo Oginskio 250-ųjų gimimo metinių minėjimui, rajoninis turas. Olimpiadoje dalyvavo IX-XII klasių mokiniai iš įvairių Ukmergės miesto ir rajono mokyklų ir gimnazijų. Šeši mūsų gimnazijos mokiniai taip pat dalyvavo olimpiadoje. Su jų kūrybiniais darbais I-ojo aukšto foje vykstančioje parodoje supažindinama ir gimnazijos bendruomenė. Sveikiname dalyvius ir prizininkus, o Egidijui linkime sėkmės atstovaujant Ukmergę respublinėje dailės olimpiadoje, Vilniuje.
Pažiūrėti galima čia:
http://www.smetona.ukmerge.lm.lt/index.php/galerija
Tąsyk dailės kabinete kvepėjo kaip pas dailininką dirbtuvėje. Aliejus, skiediklis, drobė ... Šie kvapai tapytojus aliejiniais dažais lydi visada. Kas prijaučia dailei, supranta, kad tai lyg siekiamybė būti tapytoju. Linkiu ketvirtokams nepamiršti to kvapo. Gal kada nors gyvenime teks vėl sugrįžti...
Agnės Kardelytės personalinė paroda.
Gimnazijos skaitykla.
Klausėmės muzikos ir kūrėme kartu. Taip vyko dailės pamoka antrokams. Didelis formatas, dažai ir dideli teptukai, kartais ir delnai, pirštai, suteikė laisvės reikšti jausmus, užplūdusius girdint Pink Floyd grupės nuostabius muzikos garsus, kuriuose pilna begalinės erdvės, tolių, skambesio, žadinančių minties skrydžius į neregėtas erdves, pilnas sklandančių spalvų.
Sukurti žmogaus portretą - nėra lengvas uždavinys, bet pabandyti verta. Tai įrodo parodos darbai. Matosi, kad vieni mokiniai yra pastabūs, intuityviai jaučiantys, gebantys meniškai perteikti formos, charakterio, nuotaikos, judesio savybes, antri geba surasti jiems mėgstamų dailininkų - portretistų ir naudojant jų atlikimo stiliaus, komponavimo bruožus, spalvinius koloritus sukurti autoportretus, treti- piešia iš natūros laisvai valdydami plastinę liniją, perteikia žmogaus figūros proporcijas, judesio charakterį.
INTEGRUOTA DAILĖS, FIZIKOS, ANGLŲ, RUSŲ KALBOS PAMOKA
"ĮŽYMIŲ FIZIKŲ PORTRETAI GARSU, ŽODŽIU, VAIZDU."
PARODA VDU
VDU Istorijos katedros docento,
mokslų daktaro, VDU Humanitarinių mokslų fakulteto prodekano Jono Vaičenonio
kvietimu Ukmergės Antano Smetonos gimnazistų kūrybos paroda jau antrą kartą
surengta Kaune VDU galerijoje „Penktas aukštas“. Šį kartą eksponavome tapybą ir grafiką, dalį
2011, 2012 metais sukurtų dailės brandos egzamino darbų. Grafikos darbuose interpretuojami tautos
tradicijų, baltiško ornamento motyvai. Abstraktūs tapybos darbai kupini judesio ir ekspresijos sudaro darnią visumą. Individuali stilistika, autentikos paieškos būdingos
Dailės brandos egzamino kūrybiniams darbams.
Mokiniai eksponuodami parodą
džiaugėsi, kad jų darbai įdomiai žiūrisi, kad pavyko surengti parodą Kaune, kas
tikrai yra neeilinis įvykis. Tai mums
tapo pasiektų meninių rezultatų
įvertinimu. Daug sužinojome apie studijas VDU apžiūrėjome auditorijas,
biblioteką kuriose galbūt mokysis ir mūsų gimnazijos mokiniai. Dailės mokytojos Jolita Šlepetienė ir
Romualda Zareckienė
"Greitai piešiantys"
Vieni žmonės keliaudami fotografuoja, kiti tušu, markeriu, pieštuku, spalvotais pieštukais, teptuku, linijomis ar spalvomis vaizdus perteikia ant popieriaus lakštų, blonknotuose, atvirukuose, dienoraščiuose, laiškuose, kaupia į albumus, siunčia artimiesiems. Tokie žmonės vadinasi škicuotojais. Mūsų gimnazistai taip pat nutarė prisijungti prie šios škicavimo kultūros plėtojimo ir parodyti ar pasidalinti savo pastebėjimais artimoje ar tolimoje aplinkoje, o tuo pačiu ir sudalyvauti škicų konkurse. Nupiešti škicai mokinius apjungė į grupę, kuri pasivadino "Greitai piešiantys". Tos grupės nare tapau ir aš. 2c klasės mokinys Titas Morkūnas Ukmergės Antano Smetonos gimnazijos škicuotojų klubo narių kūrinius sutalpino į tinklaraštį - http://ukmergesasg.blogspot.com/, kurį nuo gruodžio 6 bus galima apžiūrėti.
Pažiūrėti galima čia:
http://www.smetona.ukmerge.lm.lt/index.php/galerija
Muzikos spalvos. Kokios jos? Į šį klausimą pabandė
atsakyti ketvirtokai.
Mokiniai
pasirinko tris skirtingo tempo muzikos kūrinius, pasiruošė dažus, įvairaus
formato popieriaus lapus, tapymo įrankius. Klausydami muzikos spalvomis kūrė
laisvas kompozicijas.
Kompozicijose
jaučiamas laisvas potėpis, linija, neįprasti kontrastingi, pasteliniai spalvų
deriniai. Vietoj tradicinių įrankių, tapoma rankomis, pirštais, plaukais,
voleliais. Kaip ir muzikoje taip dailės kūriniuose įžvelgiamas ritmiškas pasikartojimas.
Mokinių
mintys apie šią pamoką: lavinau vaizduotę, pasijutau laisvesnė, atsipalaidavau,
buvo lengviau kurti, supratau, kad kurti galima ne tik realistiškai bet ir
abstrakčiai, kurdama apjungiau dailę ir muziką, išliejau emocijas, supratau,
kaip aš jaučiuosi.
Įsigilinę į linoraižinio ir kartono raižinio grafikos technikas: mokiniai pasirinko tą, kurią norėjo išbandyti. Išsikėlę idėją, nupiešė kompozicijas, išraižė ir atspaudė. spausdami kai kurie eksperimentavo su spalvomis. Anot mokinių komentarų - rezultatai nenuvylė. Nors šios dailės technikos reikalauja kruopštumo, kantrybės, laiko, bet visi kūrybinėje veikloje dalyvavo džiaugsmingai. Kai kam tai buvo visiškai nauja dailės raiškos technika, kiti grafikos įmantrybes jau buvo išbandę meno mokykloje. Sukurtų kūrinių paroda - puikus, drąsus grafinės kūrybos pristatymas gimnazijos bendruomenei.
Menų egzaminas 2014. Dailė, fotografija, grafinis dizainas.
Gegužės mėnesio pabaigoje mokiniai laikė menų brandos egzaminą.
Šiais mokslo metais dailės srities egzaminą laikė: Gytė Petronytė, Indrė Baliukevičiūtė, Gytis Paknys, Silvija Prunskutė, Rokas Ovidijus, Vidmantė Startaitė - mokytoja Romualda Zareckienė, fotografijos srities: Viktorija Čiukšytė, Viktorija Pietina, Eglė Tumėnaitė mokytoja Romualda Zareckienė ir grafinio dizaino srities: Gytis
Egzaminas tęsėsi nuo vasario mėnesio, mokiniams ir mokytojams teko bendrauti ne tik pamokų metu nes egzaminui reikėjo sukurti kūrybinį darbą ir parašyti gana didelės apimties aprašą, o gerų rezultatų norėjosi visiems. Nors egzaminas labai sunkus ir reikalaujantis ne tik dalyko žinių, bet ir lietuvių kalbos ir informatikos, raštvedybos gebėjimų. Visi mokiniai puikiai pasiruošė, kūrybinis procesas vyko sklandžiai, geranoriškai, kūrybiškai bendraujant mokiniams ir mokytojams. Tai byloja ir puikūs rezultatai. Iš 10-ies mūsų gimnazijoje laikiusių egzaminą - šeši dešimtukai.
Pažiūrėti galima čia:
http://www.smetona.ukmerge.lm.lt/index.php/galerija
Gimnazijos 1-o aukšto fojė vyko dailės olimpiados „Mažosios Lietuvos kultūrinis palikimas“ rajoninio etapo dalyvių paroda.
Pažiūrėti galima čia:
http://www.smetona.ukmerge.lm.lt/index.php/galerija
Gytė – be galo kruopštus, nuoseklus, ramus, darbštus ir geras žmogus. Tyliai, ramiai sau krebždena plunksnele, kloja popieriuje savo vizijas, kartais pasitaria su mokytoja ar su draugais. Tokių žmogaus savybių ir reikia grafikos technikai, kurios keliais ir keliauja Gytė. Begalės taškelių, brūkšnelių, kurie susilieja į gana didelius vaizdus. Tarsi ji būtų printeris. Nors tai ir labai juvelyrinis, filigraninis darbas, bet Gytė nesibijo ir labai didelių formatų. Tiesiog jai turbūt neužtenka vietos atsiskleisti mažose lapo erdvėse. Jos kūriniuose labai daug didelių ir mažų detalių, objektų, beveik nepalikta tuščių vietų, ir vis kitokie taškelių raštai, faktūros. Tai reikalauja didelės kantrybės, kurią Gytė tikrai turi. Dėl to jai ir sekasi. Kokiame konkurse dalyvauja, ten vis ką nors laimi. Pernai metais dailės akademijoje vykusioje respublikinėje dailės olimpiadoje buvo apdovanota dailės akademijos diplomu už kūrybiškumą. Šiemet ir vėl Gytė važiuos į respublikinę dailės olimpiadą Nidoje ir garsins mūsų gimnaziją ir Ukmergę. Norėtųsi jai palinkėti sėkmės ir norų išsipildymo ir lai Nidos oras, vėjas, vanduo ir laivai įkvepia jai naujų minčių, kurios dar laisviau pabirtų mažais taškučiais.
Dažnai mokiniai klausia, mokytoja, ką piešti? Visada atsakau, pasižiūrėk aplink save, surask daiktų, kurie tuo momentu Tau atrodo svarbūs ir bandyk kurti. Taip buvo ir šį kartą. Trečiokams aplinka - padėjo. Kūrybiniai darbai tapo originalūs, skirtingi, saviti.
Lankėmės Ukmergės kraštotyros muziejuje. Išklausę muziejaus darbuotojos K. Darulienės pasakojimo, pateikę jai klausimus, užpildėme dailės mokytojos paruoštą anketą apie muziejaus istoriją, eksponatus. Vaikščiodami po muziejų pamatėme paukščių iškamšų, senovinių rakandų, žmogaus griaučių, kryžių, baldų iš aplinkinių dvarų, kaimo gryčių. Pasirinkome mums dominančius rakandus ir angliniais pieštukais, piešėme jų eskizus, kurių vaizdus vėlesnėse dailės raiškos pamokose pritaikėme kurdami kompozicijas pastele arba anglimi. Tokia pamokos forma mums labai patiko, buvo įdomu piešti eskizus netradicinėje aplinkoje, sužinojome daugiau informacijos apie Ukmergės kraštotyros muziejų, jo eksponatus, pasijautėme lyg būtume žurnalistais ar menotyrininkais. Sužinota informacija ir gyvai pamatyti vaizdai padėjo ieškant idėjos kompozicijai, kurią įgyvendinome dailės pamokų metu.
Skaitykloje Ievos Šeibokaitės
fotografijų paroda.
Šių metų kovo 22 dieną skaitykloje gimnazijos
bendruomenei Ieva Šeibokaitė pristatė savo fotografijas. Pasak Ievos tai pernai
metų vasaros trys matymai, kurie eksponuojant išskirti į tris grupeles. Ieva bando
meniškai ir techniškai nufotografuoti vaizdą, nevengia ir reportažinio žanro,
kuriuos pagal meninės fotografijos vertinimo aspektus galima priskirti ir
meninės fotografijos žanrui. Žiūrėdama į fotografijas, pastebiu ne tik tradicinio komponavimo būdų,
bet randu ir netradicinio matymo vaizdų. Ieva keliauja, ieško, atranda,
fotografuoja, eksperimentuoja, dalinasi.... Tai puiku.
Mokiniai dailės pamokų metu labai mėgsta eksperimentuoti jungdami technikas, medžiagas, laužydami kompozicinius stereotipus. Ketvirtokai eksperimentavo spalvomis, jungdami monotipijos ir trafaretų technikas. Buvo labai įdomu, nes nežinojo, kas gausis. O kaip pamatė rezultatą, visi nustebo ir liko patenkinti.
Skaitykloje
„ŠVELNUMAS“
Amžininkų portretai.
Gyčio Paknio kūrybos parodos atidarymas.
Ekslibrisų „Antano Smetonos gimnazijai -75 metai“ konkursas
Pavasarį, pasiūlius Gimnazijos direktoriui A. Girdžiūnai, dailės mokytoja R. Zareckienė paskelbė ekslibrisų „Antano Smetonos gimnazijai -75 metai“ konkursą. Jame dalyvavo 2, 3, 4 klasių mokytojos ugdomi mokiniai. Antrokai ir trečios B lygio grupės mokiniai dailės pamokų metu susipažino su ekslibrisų kūrimo technikomis, ženklų ir tekstų panaudojimu ir piešė tušu, želiniais tušinukais, spalvotais pieštukais, ketvirta A lygio dailės grupė raižė ant organinio stiklo ir linoleumo, spaudė atspaudus. Iš viso buvo sukurti 69 ekslibrisai. Meniškiausi ir estetiškiausiai atlikti ekslibrisai buvo pateikti konkursuis, o po to eksponuojami Antano Smetonos gimnazijos jubiliejaus šventės metu. Juos galėjo apžiūrėti tėveliai, buvę gimnazijos mokiniai ir svečiai.
Gimnazija kitaip...
Kadangi artėjo Antano Smetonos gimnazijos 75-ių metų gimtadienis, tai fotografijos pamokas lankantiems gimnazistams pasiūliau paieškoti neįprastų vietų, detalių, fragmentų gimnazijoje, pabandyti atrasti tai, kas svarbu asmeniškai kiekvienam, fotografuoti keičiant žiūrėjimo taškus, kompozicijas. Vieni gimnaziją išreiškė per architektūrinės detalės, kitiems buvo svarbu žmogus, jo emocijos. Ketvirtokai ieškojo idėjų, fotografavo, atrinkinėjo įdomiausius kadrus, tvarkė nuotraukų kompozicijas taip, kad vaizdai būtų kuo meniškesni, paklijavo ir iškabino parodą „Gimnazija kitaip...“. Kodėl kitaip? Ogi todėl, kad kiekvienas žmogus tą pati daiktą ar reiškinį pastebi ir suvokia savaip, o tam turi įtakos gyvenimiška, socialinė, meninė patirtis, išgyvenimai, jausmai. Visą tai pajausite stebėdami fotografijas ir gal jas suvoksite dar kitaip. Žodžiu, kiek žmonių, tiek nuomonių... Svarbu pažiūrėti ir pasidžiaugti...
Su gimtadieniu, brangi gimnazija.
Skaitykloje vyksta ketvirtokų,
lankiusių dailės A lygio pamokas, atsisveikinimo paroda. Mokiniai šią paskutinę
parodą skiria gimnazijai. Tai dalis kūrinių, kuriuos sukūrė šiais mokslo
metais. Parodoje eksponuojami:
skulptūros (mažoji plastika), tapybos
(aliejus, akrilas), grafikos (smulkioji grafika. exlibris) ir mišrių technikų
darbai. Aš taip pat išeksponavau savo tris ekslibrisus, kurie buvo kurti kartu
su mokiniais konkursui. Stebint mokinių kūrinius negalima nepastebėti jų
puikiai valdomų plastinės raiškos priemonių, originalaus sprendimo ir norisi
palinkėti išlikti tokiais kūrybingais, jautriais, gabiais žmonėmis...
KALĖDINĖS PARODOS IR PASIPUOŠIMAI
FOTOGRAFIJOS PARODA
Šiuo atveju kūrybiškumo ugdymo uždavinys – pavaizduoti natiurmortą, pakeičiant jo konstrukciją, spalvas, keičiant daiktų pozicijas, transformuojant jų formas, pridedant papildomų detalių. Taip formuojasi sąlygiškais vaizdavimo būdas. Siūlome pažiūrėti, kaip sekėsi įgyvendinti šį uždavinį 4, 3 klasių gimnazistams.
personalinės parodos atidarymas.
„Ekonomiška gimnazija ir jos mikrorajonas“
Per dailės,
technologijų ir biologijos integruotas pamokas
„Ekonomiška gimnazija ir jos mikrorajonas“ 2c ir 2d klasės kūrė ekologiškos gimnazijos
maketą. Pasitelkdami savo fantaziją
bandė įsivaizduoti savo gimnaziją ekologiškoje aplinkoje, pastatėme saulės
kolektorius, vėjo malūnus, apsodinome žalia gyva veja ir medžiais. Abi grupės
dirbo ne tik nuosekliai (Nuo idėjos iki galutinio rezultato), draugiškai, linksmai ir kūrybingai, tačiau ir įgijo
patirties, bei praktinių įgūdžių formuojant objektus, matuojant dydžius,
taikant proporcijas ir mastelį, derinant medžiagas, spalvas.